­
  • Home
  • Despre noi
  • Servicii
    • Cursuri
    • Mentorat
  • Parteneri & Colaboratori
  • CALENDAR CURSURI
  • Blog
  • Cronica de achiziții
    • Iulie 2020
  • Contact

office@procurementdata.ro

0766437336

Menu

  • Home
  • Despre noi
  • Servicii
    • Cursuri
    • Mentorat
  • Parteneri & Colaboratori
  • CALENDAR CURSURI
  • Blog
  • Cronica de achiziții
    • Iulie 2020
  • Contact

TOP 10 SFATURI DE COMUNICARE NONVERBALA

CategoriesBlog

Simona Stanescu

June 6, 2019

10

Competentele puternice de comunicare ne pot ajuta atat in ​​viața personala, cat si in cea profesionala. In timp ce abilitatile de comunicare verbala si scrisa sunt importante, cercetarile au aratat ca si comportamentul nonverbal reprezinta un procent mare din comunicarea zilnica interpersonala.

Te invit sa regasesti mai jos cateva sfaturi prin care iti poti imbunatati abilitatile de comunicare nonverbala.  Vei reusi  sa  citesti semnalele nonverbale ale altor persoane si sa-ti  imbunatatesti capacitatea de a comunica eficient atat cu furnizorii, clientul intern sau top management.

1. ACORDA ATENTIE SEMNALELOR NONVERBALE

Ai putea fi atent la:  contactul vizual, gesturile, postura, miscarile corpului si tonul vocii interlocutorului tau.

 2. CAUTA COMPORTAMENTE INCONGRUENTE

Daca constati ca vorbele cuiva nu se potrivesc comportamentului lui nonverbal, ar trebui sa incepi sa  acorzi o atentie deosebita situatiei. De exemplu, cineva iti  poate spune ca este fericit  in timp ce se incrunta si priveste in jos.

Studiile au aratat ca atunci cand cuvintele nu se potriveasc cu semnalele nonverbale, oamenii tind sa ignore ceea ce s-a spus prin cuvinte si se concentreaza in schimb pe expresiile nespuse, pe stari, ganduri si emotii, adica tind sa creada limbajul nonverbal in locul celui verbal. Asa ca, ai grja si tine cont de indicii subtili nonverbali.

3. TONUL VOCII

Tonul vocii  poate transmite o multitudine de informatii, de la entuziasm si dezinteres pana la furie. Poti verifca acest aspect chiar legat de vocea ta. Incearca sa  observi cum tonul  vocii tale afecteaza modul in care ceilalti iti raspund si incerca sa folosesti tonul pentru a-ti accentua ideile pe care vrei sa le comunici.

De exemplu, daca vrei sa-ti arati interesul real legat de ceva, exprima-ti entuziasmul folosind un ton animat al vocii. Astfel de semnale nu numai ca vor transmite sentimentele tale despre un subiect, dar pot contribui, de asemenea, la generarea interesului pentru subiect al persoanelor care te asculta vorbind.

 4. CONTACTUL VIZUAL

Un bun contact vizual poate fi o alta abilitate esentiala in  comunicarea nonverbala. Cand oamenii nu reusesc sa mentina un contact vizual suficient de puternic, ar putea lasa impresia ca  evita sau incearca sa ascunda ceva. Utilizeaza, sau mai bine zis dozeaza, cu grija acest instrument deoarece, prea mult contact cu ochii poate parea intimidant  sau poate lasa impresia unei confruntari. De asemenea poate fi interpretat ca  atitudine agresiva.

Un bun contact vizual nu inseamna nici sa privesti fix in ochii cuiva. O sa ma intrebati de unde stiu cat este prea mult si cat este prea putin. Ei bine, expertii in comunicare recomanda intervale de patru pana la cinci secunde de contact vizual. Studiile arata ca un bun contact vizual cu interlocutorul ar putea fi cam 60-70% din timpul pe care il petrecem cu acesta.  De retinut si ideea ca efectiv, contactul vizual  ar trebui sa te faca sa te simtiti natural si confortabil atat tu  cat si  persoana cu care vorbesti. Si sa stiti ca eu am constatat “pe pielea mea”cele mentionate in diverse studii. Va invit sa experimentati si voi.

5. PUNE INTREBARI DESPRE SEMNALELE NONVERBALE

Daca esti confuz in privinta semnalelor nonverbale ale unei alte persoane, nu-ti fie teama sa pui intrebari. Poti repeta ce s-a spus si poti cere clarificari. Un exemplu poate fi: “Daca am inteles corect, ceea ce spui tu inseamna ca …”

Uneori, prin astfel de intrebari putem da o mare claritate situatiei. Incearca!

 6. UTILIZEAZA SEMNALE PENTRU A FACE COMUNICAREA MAI SEMNIFICATIVA

Iti poti imbunatati comunicarea verbala utilizand si limbajul corpului care va  intari si  sprijini ceea ce spui. Acest lucru poate fi util in special atunci cand faci prezentari sau atunci cand vorbesti cu un grup mai mare de persoane.

De exemplu, daca obiectivul tau este sa pari increzator in timpul unei prezentari, te vei  concentra pe trimiterea de semnale nonverbale care sa te   asigure ca ceilalti te vad ca fiind sigur și capabil.  Vei sta ferm,  intr-un singur loc, cu umerii trasi  spre spate,  greutatea echilibrata pe ambele picioare si impresia pe care o vei lasa este tot una de siguranta.

7. PRIVESTE SEMNALELE IN ANSAMBLU

Un singur gest poate insemna o suma de lucruri, sau poate chiar nimic. Cheia “deslusirii” corecte a comportamentului nonverbal este cautarea grupurilor de semnale care intaresc un punct comun. Punand prea mult accent pe un singur semnal din mai multe semnale, poti ajunge la o concluzie inexacta despre ceea ce  incearca celalalt sa spuna.

8. IA IN CONSIDERARE CONTEXTUL

Atunci cand comunici cu altii, ia in considerare intotdeauna pe langa situatia in sine si contextul in care are loc comunicarea. In anumite contexte sunt necesare comportamente mai formale care ar putea fi interpretate in mod diferit in orice alta situatie.

De exemplu, limbajul corpului si comunicarea nonverbala pe care o utilizezi la serviciu este probabil foarte diferita de semnalele pe care le trimiti intr-o intalnire obisnuita de vineri cu prietenii. Incerca sa potrivestii semnalele nonverbale cu situatia, pentru a te asigura ca transmiti mesajul pe care doresti sa-l trimiti cu adevarat.

9. CONSTIENTIZEAZA SI FAPTUL CA SEMNALELE POT FI ERONATE

Potrivit unora, pozitia incrucisata a bratelor inseamna o pozitie rece, inchisa, ce pune bariere. Aceeasi pozitie insa poate fi luata si de cineva atunci cand simte ca ii este frig. Acest exemplu ilustreaza un punct important referitor la posibilitatea de a interpreta gresit semnalele nonverbale.

Nu uita intotdeauna sa cauti grupuri de comportament. Conduita generala a unei persoane este mult mai “graitoare” decât un singur gest privit in mod izolat.

10. PRACTICA, PRACTICA, PRACTICA

Unii oameni par sa aiba o abilitate deosebita pentru utilizarea eficienta a comunicarii nonverbale si interpretarea corecta a semnalelor de la ceilalti. Acesti oameni sunt adesea descrisi ca fiind capabili sa “citeasca oamenii”.

In realitate, aceasta abilitate se poate construi acordand o atentie deosebita comportamentului nonverbal si practicand diferite tipuri de comunicare nonverbala cu ceilalti.

Abilitatile de comunicare nonverbala sunt esentiale si pot facilita transmiterea unei idei, iar decodificarea corecta  ajuta  la o mai buna intelegere a ceea ce  altii incearca sa  spuna.

Daca toate acestea nu iti vin natural si ai ajuns la concluzia ca mai ai multe de imbunatatit sfatul meu este sa nu te concentrezi pe prea multe in acelasi timp pentru ca vei pierde mesajul principal si vei ajunge la concluzia ca nu ai retinut nimic din intalnirea respectiva. Incepi sa exersezi unul sau maxim doua comportamente simultan si de abia atunci cand vei ajunge la concluzia ca le stapanesti foarte bine si obtii deja rezultate vizibile de pe urma lor continua cu urmatoarele.

 

Spor la treaba!

Related Post

SEPTEMBER 2, 2021

EXTERNALIZAREA DE SERVICII...

Ai auzit si te-ai si gandit si tu la externalizarea unui anumit tip de servicii din...

00

AUGUST 19, 2020

COST OPTIMIZATION & COST...

Realizarea unei reduceri consistente si durabile a costurilor in departamentul de...

10

MAY 26, 2020

CUM NEGOCIEZ O REDUCERE DE...

Aceste intrebari sunt de obicei prezente foarte des in mintea unui buyer. Ce putem insa...

10

MAY 18, 2020

3 ASPECTE CRITICE  PE CARE...

In aceasta perioada in care planurile pe termen mediu sau lung sunt aproape imposibil de...

10

MAY 13, 2020

CUM GESTIONEZ RELATIA CU...

Sunt sigura ca pentru orice buyer aceste vremuri pline de neprevazut reprezinta o...

10

APRIL 10, 2020

3 SOLUTII PRACTICE PENTRU...

Stiu ca acum esti pur si simplu asaltat de  tot felul de informatii pe internet, pe mail...

30

Lasa un comentariu Cancel Reply

Recent Posts

  • EXTERNALIZAREA DE SERVICII SAU OUTSOURCING
  • COST OPTIMIZATION & COST REDUCTION
  • CUM NEGOCIEZ O REDUCERE DE PRET SAU  CONDITII CONTRACTUALE FAVORABILE?

Archives

  • September 2021
  • August 2020
  • May 2020
  • April 2020
  • March 2020
  • February 2020
  • January 2020
  • October 2019
  • September 2019
  • August 2019
  • July 2019
  • June 2019
  • May 2019
  • April 2019
  • March 2019
  • February 2019
  • January 2019
  • December 2018
  • November 2018
  • September 2018
  • August 2018
  • July 2018
  • June 2018
  • May 2018
  • March 2018
  • February 2018
  • January 2018

Recent Comments

  • Mihai on GESTIONAREA FURNIZORILOR SI SINDROMUL BROASTEI FIERTE
  • Simona Stanescu on Bungee Jumping, spiritul de turma si buyer-ul
  • Robert Hutanu on Bungee Jumping, spiritul de turma si buyer-ul
  • Kasper Cristian on GESTIONAREA FURNIZORILOR SI SINDROMUL BROASTEI FIERTE

© 2018 Procurement Data, All Rights Reserved.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Cookie settingsACCEPT
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT