CUM GESTIONEZ RELATIA CU FURNIZORII PE TIMP DE CRIZA?
Sunt sigura ca pentru orice buyer aceste vremuri pline de neprevazut reprezinta o provocare in ceea ce priveste relatia cu furnizorii.
Si pentru ca aveti multa treaba o sa trec direct la subiect si o sa impartasesc cu voi ceea ce eu cred ca ar trebui facut si va invit si pe voi sa incercati. Parerea mea este ca sunt doi pasi foarte importanti, chiar critici cu care ar fi foarte bine sa incepeti si anume:
Clasifica furnizorii pe trei categorii in functie de importanta lor pentru business-ul pe care il gestionezi sau pentru compania in care esti buyer: organizeaza intalniri (online daca nu se poate altfel) cu acestia pentru a pastra un nivel bun de comunicare. Aceasta clasificare te va ajuta la prioritizarea persoanelor cu care vorbesti si cat de des trebuie sa mentii comunicarea cu ei. Cu mii de furnizori in lantul tau de aprovizionare, cu siguranta nu vei putea sa te vezi cu toti, dar cu cei mai importanti ar trebui. De aceea este esential sa ai o clasificare, de exemplu furnizori agreati, furnizori potentiali, furnizori diversi. Evident, poti avea multe alte variante de clasificare. Este important sa pastrezi legatura telefonica, fizica sau online cu furnizorii agreati si cu cei potentiali pe nivelul de importanta, iar cu restul ar trebui sa comunici macar prin e-mail. Fiti prezenti!
Comunicarea efectiva cu furnizorii: probabil ca o sa spuneti ca este destul de greu sa comunicati efectiv cu acestia daca nu aveti pentru moment nimic in derulare cu ei si nici macar nu stiti ce va aduce pentru ei viitorul apropriat din partea companiei voastre. Tocmai aici doream sa ajung. Crearea unei relatii presupune prezenta. Nu trebuie neaparat sa am o treaba precisa cu tine. Imi doresc doar sa stii ca exist pentru tine ca si cumparator si am apreciat relatia de business pe care am avut-o sau o am. Vreau sa-ti arat care este importanta afacerii tale, a produselor/serviciilor pentru mine. Obiectivul acestei conversatii este sa-ti demonstrezi aprecierea in aceste perioade si sa subliniezi statornicia necesara si de la ei in acelasi timp. Reiterați parteneriatul pe care il aveti impreuna si valoarea mentinerii acestui parteneriat in anii urmatori (cu mult peste acest petec in timp). Important este sa inteleaga ca atat timp cat vor performa asa cum v-au obisnuit veti ramane un partener bun pentru ei.
Succes si spor la comunicare!
Lasa un comentariu