COST OPTIMIZATION & COST REDUCTION
Realizarea unei reduceri consistente si durabile a costurilor in departamentul de achizitii nu este o sarcina usoara. Azi, companiile sunt supuse unor presiuni enorme pentru a fi extrem de eficiente și pentru a reduce costurile.
Reducerile semnificative de costuri pot fi obtinute daca se iau in considerare diferiti factori cheie din procesul de achizitii. Acest lucru depinde de obicei de capacitatea directorului de achizitii, de intreaga conducere a origanizatiei de a inspira buyerii pentru a colabora cu furnizorii si clientul intern in vederea obtinerii unei achizitii rentabile.
Inainte insa de a mentiona cateva idei sau sugestii prin care poti sa faci aceste reduceri de costuri as vrea sa facem diferenta intre optimizarea costurilor si reducerea lor. In aparenta inseamna acelasi lucru, dar in realitatea difera.
Optimizarea costurilor nu este sinonima cu reducerea costurilor. In loc sa fie un raspuns la o nevoie pe termen scurt de actualizare a economiilor, asa cum este reducerea unor costuri, optimizarea costurilor este o strategie pe termen lung pentru cresterea performantei organizatiei. O organizatie sanatoasa care face profit, indiferent de momentele de criza prin care trece la un moment dat societatea, trebuie sa imbine optimizarea costurilor cu reducerea acestora. In acest fel de la un an la altul rezultatele se regasesc in profitul companiei.
Așa cum se intampla acum in aproape toate domeniile si viitorul achizitiilor este tot cel digital; strategiile necesare pentru a realiza optimizarea costurilor pe tot parcursul procesului de aprovizionare vor implica solutii tehnologice. In acest sens un software dedicat achizitiilor poate face diferenta dintre „a te scufunda” sau „a inota” pentru multe IMM-uri. Avantajele unei solutii electronice pentru achizitii sunt de necontestat. Digitalizarea in procurement este cu adevarat benefica pentru ca te ajuta sa vezi achizitiile in ansamblul lor la nivel de organizatie si implicit vei vedea in ansamblu cam cat cheltuiesti pentru a produce, cat si cu cat trebuie sa vinzi pentru a ramane profitabil.
Rezultatele unui sondaj recent realizat de Wax Digital https://www.waxdigital.com/
facut pe 200 de profesionisti din procurement care utilizeaza achizitiile online, au fost spectaculoase. In obtinerea rezultatului la acest survey s-a tinut cont de costurile furnizorilor participantilor la sondaj și de costurile interne ale procesului in comparatie cu banii investiti in tehnologia de e-Procurement.
Concluzia sondajului a fost ca folosind solutia potrivita de e-Procurement organizatiile se pot astepta sa obtina un ROI masiv de 720% pentru cheltuielile cu produse software pentru achizitii.
Atunci cand vine vorba de optimizarea lantului de aprovizionare, expertii au exprimat clar opinia ca achizitiile electronice nu sunt pur și simplu o optiune de luat in considerare, ci reprezinta singura cale de urmat.
Concluzia este clara deoarece analiza chelltuielilor este esentiala pentru reducerea costurilor de achizitii si o solutie electronica, cum spuneam, ne ajuta sa urmarim foarte bine costurile pe termen lung.
Daca v-am convins las mai jos trei idei de la care puteti incepe:
- Furnizorii (SRM) – verificati periodic reducerile si preturile, pentru a beneficia la maxim de ofertele lor. Trebuie sa aveti permanent o imagine de ansamblu a tuturor furnizorilor daca doriti sa obtineti reducerile de costuri.
- Centralizarea achizitiilor – baza de furnizori creata pe o strategie de achizitii centralizate duce la cresterea concurentei intre furnizori și reducerea costurilor de aprovizionare. De asemenea, ajuta in gestionarea strategica a relatiilor cu furnizorii.
- Standardizarea – incercati sa standardizati cat mai multe dintre achizitiile facute in organizatie pentru a putea controla mai usor costurile, preturile, reducerile de pret.
Sper ca v-am fost de folos si va doresc,
Spor la treaba!
Lasa un comentariu