­
  • Home
  • Despre noi
  • Servicii
    • Cursuri
    • Mentorat
  • Parteneri & Colaboratori
  • CALENDAR CURSURI
  • Blog
  • Cronica de achiziții
    • Iulie 2020
  • Contact

office@procurementdata.ro

0766437336

Menu

  • Home
  • Despre noi
  • Servicii
    • Cursuri
    • Mentorat
  • Parteneri & Colaboratori
  • CALENDAR CURSURI
  • Blog
  • Cronica de achiziții
    • Iulie 2020
  • Contact

MANAGEMENTUL STRATEGIC AL FURNIZORILOR

CategoriesBlog

Simona Stanescu

May 31, 2018

00

Deoarece reducerea costurilor a devenit una dintre cele mai mari provocari din business in ziua de astazi, presiunea care se aseaza pe departamentul de achizitii este una uriasa.

O sa spuneti ca in afara de reducerea costurilor top managementul pare sa nu mai fie interesat de nimic altceva si …ghici ce? Asa acumuleaza buyer-ul o multime de frustrari si ajunge sa aiba o performanta scazuta sau oricum, nu una dintre cele mai bune. Rezultatul se va reflecta asupra companiei voastre.

Cel mai bine este sa evitam aceste situatii si sa incercam sa elaboram o strategie pentru managementul furnizorilor, o strategie  eficienta, care sa puna in practica o activitate masurabila, cuantificabila in avantajul companiei, strategie menita sa mai atenueze din presiunea reducerii costurilor.

Ce am putea sa mai facem pentru a fi eficienti in aceasta zona minata?

Propunerea mea ar fi aceea de a face o prioritate din gestionarea riscurilor in achizitii prin managementul strategic al furnizorilor.  Ca lideri in Procurement sau  simpli specialisti in Procurement este important sa ne  straduim sa aliniem cat  mai bine achizitiile si prioritatile de business. In acest fel,  ne asiguram  ca oferim plus  valoare concentrandu-ne pe strategii cum ar fi consolidarea cheltuielilor, reducerea costurilor totale ale ciclului de viata a produselor si cresterea competitivitatii companiei noastre in domeniul in care activeaza.

O strategie de gestionare eficienta  a furnizorilor in  achizitii poate fi creata intr-un proces relativ simplu daca urmati pasii de mai jos:

  1. Analizati situatia curenta a organizatiei.

Analizati structura actuala pentru a afla unde se aliniaza si unde nu se aliniaza cu obiectivele companiei, cu bugetul si cu termenele de productie sau cu indicatorii de vanzare. Apoi identificați nevoile  pe care le aveti  referitor la performantele furnizorilor inainte de a dezvolta strategia de gestionare a lor. Ca sa faceti acest lucru cat mai aproape de realitate aveti nevoie in esenta doar de a intelege eficienta operationala actuala a organizatiei si sa o comparati cu nivelul de performanta prezenta a furnizorilor.

  1. Stabiliti care sunt zonele care au nevoie de imbunatatire.

Dupa  evaluare, oricat de greu vi s-ar parea va sugerez sa cereti furnizorilor parerea lor realista despre punctele lor forte si  punctele lor slabe. Veti suprapune aceasta opinie peste propria voastra evaluare a lor in parteneriatul cu voi.  In acest fel puteti face o strategie de imbunatatire a performantelor furnizorilor si veti evita o parte din riscurile ce pot veni din aceasta zona.

  1. Dezvoltati un plan de actiune.

Ati analizat situatia curenta, ati stabilit zonele care trebuie imbunatatite si acum puteti avea initiative strategice care sa va indrepte catre atingerea obiectivelor.  Nu uitați sa stabiliti indicatori care sa masoare transparent si eficient progresul planificat. Cautati, identificati resursele necesare punerii in practica. Si absolut vital, luati in considerare riscurile care ar putea sa va schimbe planul .

Strategia de achizitii  si obiectivele difera foarte mult intre industrii si companii si acest lucru se reflecta in relatia cu furnizorii si in asteptarile pe care le avem de la relatia cu acestia. Nu cadeti in capcana strategiei aplicate in alta companie in care ati lucrat.  De multe ori nu vor coincide cu viziunea voastra si mai ales cu cea a top managementului. Rolul specialistului insa,  este acela de a atinge performantele solicitate  si mai ales de a le atinge asa precum o stabileste politica top managementului. Pentru acest lucru este definitoriu sa va  asigurati ca intelegeti foarte bine industria in care activati si mai ales ca reusiti sa comunicati excelent cu top managementul.

  1. Implementati strategia

O strategie de achizitii  nu poate fi considerata eficienta decat daca aduce schimbari care imbunatatesc performanta generala a organizatiei. Executarea unei noi strategii de gestionare a furnizorilor  presupune de obicei, un echilibru intre construirea unui plan si punerea lui in practica. Elaborarea unui plan strategic care sa articuleze in mod clar diversele initiative, responsabilitati, datele scadente si rezultatele asteptate de la furnizori va contribui la asigurarea succesului.

Mai aveti practic nevoie de un plan detaliat de operatiuni care indica in mod clar initiativele, responsabilitatile atribuite, datele de finalizare si rezultatele asteptate.

Urmarirea si comunicarea permanenta a progresului,  sau evident, a regresului,  catre furnizori  reprezinta varianta ideala  pentru integrarea in strategie.

Un bun management strategic al furnizorilor  va ajuta organizatia sa-si asigure succesul bazat pe o fina calibrare  permitand in acelasi timp buyerilor sa realizeze mai bine reducerile de costuri si  sa se concentreze pe gasirea altor surse de reducere a costurilor pentru indeplinirea obiectivelor.

 

Ar mai fi multe de spus, dar pana data viitoare cand ne vom intalni pe aceasta tema, va urez

 

Spor la treaba!

 

Related Post

SEPTEMBER 2, 2021

EXTERNALIZAREA DE SERVICII...

Ai auzit si te-ai si gandit si tu la externalizarea unui anumit tip de servicii din...

00

AUGUST 19, 2020

COST OPTIMIZATION & COST...

Realizarea unei reduceri consistente si durabile a costurilor in departamentul de...

10

MAY 26, 2020

CUM NEGOCIEZ O REDUCERE DE...

Aceste intrebari sunt de obicei prezente foarte des in mintea unui buyer. Ce putem insa...

10

MAY 18, 2020

3 ASPECTE CRITICE  PE CARE...

In aceasta perioada in care planurile pe termen mediu sau lung sunt aproape imposibil de...

10

MAY 13, 2020

CUM GESTIONEZ RELATIA CU...

Sunt sigura ca pentru orice buyer aceste vremuri pline de neprevazut reprezinta o...

10

APRIL 10, 2020

3 SOLUTII PRACTICE PENTRU...

Stiu ca acum esti pur si simplu asaltat de  tot felul de informatii pe internet, pe mail...

30

Lasa un comentariu Cancel Reply

Recent Posts

  • EXTERNALIZAREA DE SERVICII SAU OUTSOURCING
  • COST OPTIMIZATION & COST REDUCTION
  • CUM NEGOCIEZ O REDUCERE DE PRET SAU  CONDITII CONTRACTUALE FAVORABILE?

Archives

  • September 2021
  • August 2020
  • May 2020
  • April 2020
  • March 2020
  • February 2020
  • January 2020
  • October 2019
  • September 2019
  • August 2019
  • July 2019
  • June 2019
  • May 2019
  • April 2019
  • March 2019
  • February 2019
  • January 2019
  • December 2018
  • November 2018
  • September 2018
  • August 2018
  • July 2018
  • June 2018
  • May 2018
  • March 2018
  • February 2018
  • January 2018

Recent Comments

  • Mihai on GESTIONAREA FURNIZORILOR SI SINDROMUL BROASTEI FIERTE
  • Simona Stanescu on Bungee Jumping, spiritul de turma si buyer-ul
  • Robert Hutanu on Bungee Jumping, spiritul de turma si buyer-ul
  • Kasper Cristian on GESTIONAREA FURNIZORILOR SI SINDROMUL BROASTEI FIERTE

© 2018 Procurement Data, All Rights Reserved.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Cookie settingsACCEPT
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT