­
  • Home
  • Despre noi
  • Servicii
    • Cursuri
    • Mentorat
  • Parteneri & Colaboratori
  • CALENDAR CURSURI
  • Blog
  • Cronica de achiziții
    • Iulie 2020
  • Contact

office@procurementdata.ro

0766437336

Menu

  • Home
  • Despre noi
  • Servicii
    • Cursuri
    • Mentorat
  • Parteneri & Colaboratori
  • CALENDAR CURSURI
  • Blog
  • Cronica de achiziții
    • Iulie 2020
  • Contact

5 LUCRURI PE CARE SA LE EVITI IN LIMBAJUL NON VERBAL

CategoriesBlog

Simona Stanescu

July 2, 2018

30

 

Stim ca asa cum noi ii tinem pe ceilalti sub observatie, sub lupa, sau ca le monitorizam comportamentul incercand sa citim “printre randuri” , sa vedem dincolo de mesajul pe care ni-l transmit prin cuvinte, asa fac si ceilalti cu noi. Ce surpriza, nu?

Desi nu e nicio surpriza, desi stim acest lucru, de cele mai multe ori neglijam gesturile pe care le facem si chiar si uitam ca ele spun mai multe despre noi si mult mai repede si mai clar decat cuvintele rostite cine suntem si ce dorim de fapt.  Uite asa ne miram apoi ca nu am obtinut rezultatul dorit dupa o intalnire sau nu intelegem comportamentul celui din fata noastra.

Ti-ai pus des intrebarile: de ce nu imi raspunde prompt la cerintele mele? ; de ce nu vine in intampinarea solicitarilor mele?; de ce nu are comportamentul la care m-am gandit eu? ; ce o fi inteles din ce am spus eu? ; cat de clar sa ma mai exprim?; ce nu e clar din ce ii spun? Si am putea continua cu multe alte intrebari.

Nu am nici eu toate raspunsurile. Cu ce te pot ajuta acum este sa-ti descriu 5 greseli frecvente de comportament care pot fi raspunsul la intrebarile de mai sus. Fara sa vrei, facand anumite gesturi, transmiti non verbal mesaje diferite fata de  limbajul verbal si interlocutorul tau este influentat de cele non-verbale.

Cand te intalnesti cu furnizorii, clientii interni, top-management-ul, sau orice partener de business incearca sa eviti cele de mai jos:

  1. Nu sta prea mult aplecat pe spate – vei da impresia ca esti fie lenes, fie arogant.
  2. Nu te apleca prea mult in fata – vei da impresia de agresivitate.
  3. Contactul vizual prea scurt – vei parea neincrezator sau chiar nervos.
  4. Nu tine mainile in buzunar – vei lasa impresia ca esti rigid, inflexibil.
  5. Nu-ti “framanta” degetele, mainile – vei da impresia de nervozitate sau nesiguranta.

Evita cu orice chip gesturile descrise si incearca  sa ai o pozitie dreapta, la o distanta rezonabila de partenerul de discutii. Priveste-l in ochi constant, dar nici insistent sau fugitiv, tine mainile la vedere, pe langa corp sau facand gesturi moderate, calme cu palmele deschise catre exterior.

La inceput nu va fi foarte usor sa te controlezi, dar cu putin exercitiu si perseverenta sunt sigura ca vei reusi. Mai ales ca, in scurt timp, vei observa ca rezultatele obtinute in urma unor intalniri in care ai incercat sa eviti cele 5 greseli, vor fi vizibil mai bune.

Si…..ZAMBESTE!  Nimeni nu vrea sa vada in fata sa o figura incruntata, morocanoasa si intunecata.

 

Succes!

 

 

Related Post

SEPTEMBER 2, 2021

EXTERNALIZAREA DE SERVICII...

Ai auzit si te-ai si gandit si tu la externalizarea unui anumit tip de servicii din...

00

AUGUST 19, 2020

COST OPTIMIZATION & COST...

Realizarea unei reduceri consistente si durabile a costurilor in departamentul de...

10

MAY 26, 2020

CUM NEGOCIEZ O REDUCERE DE...

Aceste intrebari sunt de obicei prezente foarte des in mintea unui buyer. Ce putem insa...

10

MAY 18, 2020

3 ASPECTE CRITICE  PE CARE...

In aceasta perioada in care planurile pe termen mediu sau lung sunt aproape imposibil de...

10

MAY 13, 2020

CUM GESTIONEZ RELATIA CU...

Sunt sigura ca pentru orice buyer aceste vremuri pline de neprevazut reprezinta o...

10

APRIL 10, 2020

3 SOLUTII PRACTICE PENTRU...

Stiu ca acum esti pur si simplu asaltat de  tot felul de informatii pe internet, pe mail...

30

Lasa un comentariu Cancel Reply

Recent Posts

  • EXTERNALIZAREA DE SERVICII SAU OUTSOURCING
  • COST OPTIMIZATION & COST REDUCTION
  • CUM NEGOCIEZ O REDUCERE DE PRET SAU  CONDITII CONTRACTUALE FAVORABILE?

Archives

  • September 2021
  • August 2020
  • May 2020
  • April 2020
  • March 2020
  • February 2020
  • January 2020
  • October 2019
  • September 2019
  • August 2019
  • July 2019
  • June 2019
  • May 2019
  • April 2019
  • March 2019
  • February 2019
  • January 2019
  • December 2018
  • November 2018
  • September 2018
  • August 2018
  • July 2018
  • June 2018
  • May 2018
  • March 2018
  • February 2018
  • January 2018

Recent Comments

  • Mihai on GESTIONAREA FURNIZORILOR SI SINDROMUL BROASTEI FIERTE
  • Simona Stanescu on Bungee Jumping, spiritul de turma si buyer-ul
  • Robert Hutanu on Bungee Jumping, spiritul de turma si buyer-ul
  • Kasper Cristian on GESTIONAREA FURNIZORILOR SI SINDROMUL BROASTEI FIERTE

© 2018 Procurement Data, All Rights Reserved.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Cookie settingsACCEPT
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT