­
  • Home
  • Despre noi
  • Servicii
    • Cursuri
    • Mentorat
  • Parteneri & Colaboratori
  • CALENDAR CURSURI
  • Blog
  • Cronica de achiziții
    • Iulie 2020
  • Contact

office@procurementdata.ro

0766437336

Menu

  • Home
  • Despre noi
  • Servicii
    • Cursuri
    • Mentorat
  • Parteneri & Colaboratori
  • CALENDAR CURSURI
  • Blog
  • Cronica de achiziții
    • Iulie 2020
  • Contact

GESTIONAREA FURNIZORILOR SI SINDROMUL BROASTEI FIERTE

CategoriesBlog

Simona Stanescu

March 21, 2018

42

Am citit acum cateva zile despre parabola care ilustreaza  sindromul broastei fierte si mi-a fost greu sa nu fac imediat legatura cu gestionarea relatiei cu furnizorii si evident ca mi-a fost la fel de dificil sa ma abtin sa nu impartasesc cu voi ideea care mi-a aparut citind despre biata broasca.

In secolul al XIX lea s-a facut un experiment de laborator care a aratat ca o broasca aruncata intr-o oala cu apa fiarta va sari imediat din oala ca sa-si salveze viata. Insa daca broasca este pusa intr-o oala cu apa rece, iar temperatura apei este crescuta progresiv, organismul broastei se va adapta, incet, incet, la temperatura tot mai ridicata. Si cand apa va ajunge fierbinte de nesuportat, broasca va muri, pentru ca nu va mai avea energie sa sara din oala.Toata energia ei a fost consumata pentru a se  adapta la mediul in care era .

Citind aceasta, asa cum am spus,  nu am avut cum sa nu ma duc cu gandul direct la asa numitii furnizori  traditionali si practic la mentinerea lor in portofoliul nostru pentru toate tipurile de servicii pe care le ofera, chiar daca nu toate acestea ne sunt chiar cele mai potrivite. Poate doar ne-am adaptat la stilul in care lucram cu ei, la persoana de contact cu care tinem legatura  sau la modul in care suntem tratati. Pe scurt, vorbim despre adaptare. De multe ori intampinam rezistenta clientului intern la schimbarea furnizorului pentru ca el este foarte bine adaptat la tot ceea ce vine de la acel furnizor.

Desi am facut studii de piata, ne-am intalnit cu furnziori noi, potentiali, pe care i-am evaluat si  chiar am reusit sa ii prezentam clientului intern,  pana la urma ramanem captivi achizitiilor de la furnizorii traditionali. Aceasta situatie se datoreaza de cele mai multe ori lipsei de curaj de a incerca prin comenzi sau proiecte mai mici puterea si valoarea noilor furnizori. Procesul de adaptare la un mediu, chiar daca in acest caz nu este unul ostil, nu este, in esenta, un lucru rau. Totul e sa stim insa cand sa spunem „stop“, pentru a nu atinge faza critica, faza in care ne simtim de fapt incapabili de a mai lua decizii ce pot duce la schimbari in bine.

Este de inteles reticenta clientului intern si dorinta lui de succes si de obtinerea rezultatelor  prin furnizorii pe care deja ii cunoaste. Este acea zona de confort, dar de fapt vorbim de adaptare, din care multora nu ne place sa iesim. Iata insa ca aceasta zona de confort ne poate tine pe loc si ne poate face victimele unor solutii nu tocmai bune sau a unor prestatii de joasa calitate din partea furnizorilor, la care vom inchide ochii pentru ca ii cunoastem de mult si stim noi ca in situatii de criza ne putem baza pe ei.

Oare asa sa fie? Nu cumva ne trezim in situatia sindromului broastei fierte? Am spus in repetate randuri ca nu este sanatos si nici suficient doar sa evaluam furnizorii, sa urmarim ulterior evolutia acestora si sa consideram ca aceasta atitudine este cea corecta.

Furnizorul, chiar traditional, chiar strategic este bine sa fie vazut si evaluat din toate  unghiurile si perspectivele. Este bine sa va ganditi de doua ori atunci cand alegeti sa folositi furnizorul traditional pentru o achizitie ce nu este “core business” pentru acel furnizor. Este bine sa va ganditi de mai multe ori atunci cand vreti sa folositi furnizorul agreat de companie ca si integrator de proiecte. Si este bine sa va puneti mari semne de intrebare despre furnizorii acceptati atunci cand lansati o comada noua pentru un produs nou. Va rog sa nu uitati sa va ganditi si ce inseamna pentru furnizor cerinta voastra si ce insemnati voi pentru el ca si client.  Si el la randul lui va evalueaza!  Aici s-ar puea sa fiti intr-o profunda neconcordanta.

Pe scurt, nu ezitati sa schimbati furnizorii atunci cand este cazul pentru a nu ajunge sa suferiti profesional voi si mai ales compania de sindromul broastei fierte.

 

Succes si spor la treaba!

 

P.S. Am uitat sa-ti spun ca in cazul in care ti-ar placea sa stii cum se descurca alti buyeri atunci cand vor sa schimbe furnizorii si ce solutii folosesc ei sa convinga clientul intern poti lasa un comentariu la acest articol si te vei ajuta pe tine si poate chiar si pe ei schimband impreuna impresiile voastre. 🙂

Related Post

SEPTEMBER 2, 2021

EXTERNALIZAREA DE SERVICII...

Ai auzit si te-ai si gandit si tu la externalizarea unui anumit tip de servicii din...

00

AUGUST 19, 2020

COST OPTIMIZATION & COST...

Realizarea unei reduceri consistente si durabile a costurilor in departamentul de...

10

MAY 26, 2020

CUM NEGOCIEZ O REDUCERE DE...

Aceste intrebari sunt de obicei prezente foarte des in mintea unui buyer. Ce putem insa...

10

MAY 18, 2020

3 ASPECTE CRITICE  PE CARE...

In aceasta perioada in care planurile pe termen mediu sau lung sunt aproape imposibil de...

10

MAY 13, 2020

CUM GESTIONEZ RELATIA CU...

Sunt sigura ca pentru orice buyer aceste vremuri pline de neprevazut reprezinta o...

10

APRIL 10, 2020

3 SOLUTII PRACTICE PENTRU...

Stiu ca acum esti pur si simplu asaltat de  tot felul de informatii pe internet, pe mail...

30

Comments

2

  • Kasper Cristian March 22nd, 2018

    Da, as vrea sa știu și de la alți buyeri: cum reușiți sa promovați un furnizor nou, împotriva tuturor argumente contra ale clienților interni, care nu vor schimbarea?
    Cristian

    Reply
  • Mihai October 4th, 2018

    Buna dimineaTA ,

    Daca am inteles corect ar fo mai mult in discutie folosirea unor furnizori strategici pentru rezolvarea achizitiilor unor produse ( servicii ) la care ei nu performeaza sau chiar nu fac obiectul lor de activitate . Corect ? Problema care ma preocupa pe mine este schimbarea sau completarea cu un furnizor nou a listei de furnizori agreati , mai ales in cazul furnizorilor strategici !

    Reply

Lasa un comentariu Cancel Reply

Recent Posts

  • EXTERNALIZAREA DE SERVICII SAU OUTSOURCING
  • COST OPTIMIZATION & COST REDUCTION
  • CUM NEGOCIEZ O REDUCERE DE PRET SAU  CONDITII CONTRACTUALE FAVORABILE?

Archives

  • September 2021
  • August 2020
  • May 2020
  • April 2020
  • March 2020
  • February 2020
  • January 2020
  • October 2019
  • September 2019
  • August 2019
  • July 2019
  • June 2019
  • May 2019
  • April 2019
  • March 2019
  • February 2019
  • January 2019
  • December 2018
  • November 2018
  • September 2018
  • August 2018
  • July 2018
  • June 2018
  • May 2018
  • March 2018
  • February 2018
  • January 2018

Recent Comments

  • Mihai on GESTIONAREA FURNIZORILOR SI SINDROMUL BROASTEI FIERTE
  • Simona Stanescu on Bungee Jumping, spiritul de turma si buyer-ul
  • Robert Hutanu on Bungee Jumping, spiritul de turma si buyer-ul
  • Kasper Cristian on GESTIONAREA FURNIZORILOR SI SINDROMUL BROASTEI FIERTE

© 2018 Procurement Data, All Rights Reserved.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Cookie settingsACCEPT
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT