­
  • Home
  • Despre noi
  • Servicii
    • Cursuri
    • Mentorat
  • Parteneri & Colaboratori
  • CALENDAR CURSURI
  • Blog
  • Cronica de achiziții
    • Iulie 2020
  • Contact

office@procurementdata.ro

0766437336

Menu

  • Home
  • Despre noi
  • Servicii
    • Cursuri
    • Mentorat
  • Parteneri & Colaboratori
  • CALENDAR CURSURI
  • Blog
  • Cronica de achiziții
    • Iulie 2020
  • Contact

Cum stabilesc obiectivele in departamentul de achizitii

CategoriesBlog

Simona

January 9, 2018

00

Ne confruntam zilnic cu obiectivele. Profesionale sau personale ele sunt permanent in mintea noastra, dar parca cel mai tare ne streseaza cele profesionale.

 

De cate ori nu am fost in situatia de a le urmari, de a alerga realmente dupa ele pentru a le atinge?  De cele mai multe ori ele ne sunt impuse si invatam sa traim cu ele si muncim sa le facem sa devina realitate.

 

Uneori suntem in situatia in care noi le stabilim, le construim. Iar daca noi nu suntem aceia, putem macar sa venim cu sugestii si atunci entuziasmul pentru atingerea lor creste si munca devine, clar, mai placuta.

 

Cand ma gandeam la atingerea obiectivelor profesionale intotdeauna am comparat drumul cu traseul unui alpinist care isi doreste sa atinga piscul, sa infiga drapelul pe varful cucerit, sa rada la cer si apoi sa coboare cu dorinta profunda de a se pregati pentru cucerirea unui alt pisc, mai inalt, mai provocator.

 

Atunci cand stabilesti obiectivele ele trebuie neaparat sa fie masurabile, clare si in acelasi timp tangibile. Daca vei construi obiective prea provocatoare si greu de atins cei care pun umarul la metinerea lor vor avea impresia ca urca pe un munte cu o ranita prea grea in spate si ca piscul va ramane mereu undeva prea sus.

Ce vei obtine? Niste alpinisti  obositi care vor abandona traseul pe parcurs, iar sus nu va mai ajunge nimeni gandind ca orice efort ar depune piscul va fi mereu  prea departe, de neatins, iar steagul nu va flutura niciodata  in varful muntelui si nici dorinta de a urca pe alta culme nu mai apare. Ramane doar gustul esecului.Si asta doar pentru ca am tintit prea sus fara sa tinem cont de nivelul pe care il avem, de posibilitatile reale de ajunge in varf.

 

Si uite asa, m-am gandit ca atunci cand vei construi obiective, e bine sa faci in asa fel incat  ele sa reflecte suportul  departamentului de achizitii in atingerea obiectivelor strategice ale companiei si vei construi si  un instrument pentru a urmări coerenta, pentru a dovedi cum sunt legate obiectivele de achizitii de performanta companiei.

 

Obiectivele trebuie sa permite vizibilitatea costurilor cheie, calitatea și performanța serviciilor la diferite nivele.

O sa sugerez cateva criterii ce se pot transforma in obiective masurabile:

  • Costuri pentru bunuri / servicii:
    • costul total al lantului de aprovizionare
    • economii anuale – sume totale sau % versus anul anterior
    • costuri / bucata la nivel de categorie de achizitii
    • cheltuieli versus buget
    • reduceri de costuri / categorie de achizitii
    • costuri de transport
    • cheltuieli cu utilitatile
    • numar de furnizori – potofoliu

 

  • Calitatea activitatii departamentului de achizitii:
    • % comenzi  gestionate complet
    • numar total de comenzi si contracte gestionate
    • % contracte incheiate / gestionate
    • % negocieri si renegocieri
    • % reducere portofoliu furnizori
    • % comenzi livrare la timp
    • durata unui ciclu complet al bonului de comanda
    • durata semnarii (incheierii) unui contract
    • timp de raspuns

 

  • Operationale:
    • numarul de procese de sourcing deschise ( in lucru)
    • % din cheltuielile gestionate
    • % din alocari de personal
    • tendinte de piata
    • introducerea unui nou sistem de achiziții electronice
    • punerea in aplicare a ISO 9001 prin alegerea furnizorilor care il au implementat

 

 

Obiectivele de management in  achiziții  ar trebui, de asemenea, dezvoltate pe baza rezultatelor analizei activitatii de pana atunci  și a capacității de a le atinge intr-un termen mediu.  Obiectivele trebuie definite pentru fiecare categorie de produse, lucrări și servicii, precum și pentru orice achiziții specifice, critice și / sau semnificative.

 

Este important ca obiectivele sa fie construite pe categorii de achizitii care sa tina cont de matricea lui Krajlic.  Aceste obiective se pot referi la rolurile, responsabilitățile, structura și raportarea departamentului de achiziții și de asemenea la capacitățile și / sau competențele buyer-ilor. Prin urmare, aceste obiective vor varia de la o organizație la alta și, de asemenea, într-o anumită organizație și poate varia de la an la an.

 

Tu poti identifica si alte criterii ca sa te poti apuca de treaba cat mai repede. Tinand cont de toate cele de mai sus, vei mobiliza  angajatii implicati in procesul de achizitie sa vina cu cererea din timp si va veti invata sa lucrati ca o echipa care produce rezultate, veti spori coordonarea elementelor comune ale utilizatorilor din întreaga organizație iar strategia gandita si implementata de tine isi va arata eficienta,

 

Succes si spor la treaba!

Related Post

SEPTEMBER 2, 2021

EXTERNALIZAREA DE SERVICII...

Ai auzit si te-ai si gandit si tu la externalizarea unui anumit tip de servicii din...

00

AUGUST 19, 2020

COST OPTIMIZATION & COST...

Realizarea unei reduceri consistente si durabile a costurilor in departamentul de...

10

MAY 26, 2020

CUM NEGOCIEZ O REDUCERE DE...

Aceste intrebari sunt de obicei prezente foarte des in mintea unui buyer. Ce putem insa...

10

MAY 18, 2020

3 ASPECTE CRITICE  PE CARE...

In aceasta perioada in care planurile pe termen mediu sau lung sunt aproape imposibil de...

10

MAY 13, 2020

CUM GESTIONEZ RELATIA CU...

Sunt sigura ca pentru orice buyer aceste vremuri pline de neprevazut reprezinta o...

10

APRIL 10, 2020

3 SOLUTII PRACTICE PENTRU...

Stiu ca acum esti pur si simplu asaltat de  tot felul de informatii pe internet, pe mail...

30

Lasa un comentariu Cancel Reply

Recent Posts

  • EXTERNALIZAREA DE SERVICII SAU OUTSOURCING
  • COST OPTIMIZATION & COST REDUCTION
  • CUM NEGOCIEZ O REDUCERE DE PRET SAU  CONDITII CONTRACTUALE FAVORABILE?

Archives

  • September 2021
  • August 2020
  • May 2020
  • April 2020
  • March 2020
  • February 2020
  • January 2020
  • October 2019
  • September 2019
  • August 2019
  • July 2019
  • June 2019
  • May 2019
  • April 2019
  • March 2019
  • February 2019
  • January 2019
  • December 2018
  • November 2018
  • September 2018
  • August 2018
  • July 2018
  • June 2018
  • May 2018
  • March 2018
  • February 2018
  • January 2018

Recent Comments

  • Mihai on GESTIONAREA FURNIZORILOR SI SINDROMUL BROASTEI FIERTE
  • Simona Stanescu on Bungee Jumping, spiritul de turma si buyer-ul
  • Robert Hutanu on Bungee Jumping, spiritul de turma si buyer-ul
  • Kasper Cristian on GESTIONAREA FURNIZORILOR SI SINDROMUL BROASTEI FIERTE

© 2018 Procurement Data, All Rights Reserved.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Cookie settingsACCEPT
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT