­
  • Home
  • Despre noi
  • Servicii
    • Cursuri
    • Mentorat
  • Parteneri & Colaboratori
  • CALENDAR CURSURI
  • Blog
  • Cronica de achiziții
    • Iulie 2020
  • Contact

office@procurementdata.ro

0766437336

Menu

  • Home
  • Despre noi
  • Servicii
    • Cursuri
    • Mentorat
  • Parteneri & Colaboratori
  • CALENDAR CURSURI
  • Blog
  • Cronica de achiziții
    • Iulie 2020
  • Contact

Pregatirea negocierii in achizitii

CategoriesBlog

Simona

January 9, 2018

00

“Failure to prepare is preparing to fail” – sunt sigura ca ati auzit aceasta exprimare pana acum. Hai sa vedem ce este in spatele ei.

 

Sunt unii buyeri care spun ca ei nu au timp pentru o sedinta de negociere prealabila, ca nu au timp sa pregateasca negocierea in sine. Sunt genul de buyeri care pur si simplu sar in negociere fara a avea informatii adecvate si fara o analiza premergatoare.

 

Va recomand sa va faceti timp pentru pregatire. Este ESENTIAL.  V-as sugera chiar sa aveti o intalnire de prenegociere. Va va ajuta sa pregatiti procesul ulterior al negocierii proriu zise. Va va ajuta sa obtineti exact ce va doriti indiferent cat de inflexbil sau dur ar fi partnerul de negociere.

 

Impresia ca scutiti timpul care va este pretios este una cu adevarat falsa pentru ca veti plati lipsa de timp mult mai scump decat va imaginati. Negocierile vor dura mut mai mult timp si vor avea rezultate mai putin pozitive. Veti alerga de la o intalnire la alta  si veti avea tendinta sa renuntati spunand ca ati obtinut suficient sau ca oricum mai bine de atat nu se putea. Plus ca lasati o impresie mai putin favorabila voua si pe viitor veti fi tratat ca atare. Si mai mult decat atat, prestatia voastra va fi considerata una nesatisfacatoare si va atrage dupa sine un comportament mai putin satisfacator al furnizorului. Acestuia ii va fi usor sa faca rabat la calitate. Unei prestatii de nivel jos i se va raspunde mereu cu o livrare de calitate joasa, sau cel putin fara implicare totala.

 

Ce inseamna asta? Un client intern nemultumit, lipsa de valoare adaugata pentru companie si o noua cerinta interna. Vi se va cere sa schimbati furnizorul pentru urmatoarele proiecte si veti face o noua selectie de furnizori care va solicita alt timp din partea voastra. Sau poate insemna multe intalniri cu furnizorul si clientul intern pentru actiuni corective. Inseamna alt timp si de cele mai multe ori alti bani pentru actiunile corective. Pe bugetul cui? Da, buna intrebare…Pe timpul cui? – alta intrebare. Ce se intampla in acest interval de timp cu celelalte proiecte? Uite asa reusesti sa intri intr-un cerc vicios si sa ajungi cat mai aproape de ineficienta. Ca sa nu mai vorbesc de lipsa ta de energie pentru ca nu ai reusit decat sa o irosesti fara sa obtii ceva bun.

Acum pentru ca ne-am convins ca e bine sa ne pregatim negocierea iti mai spun sa ai grija in timpul prenegocierii ce ii spui furnizorului. Nu e bine sa spui de la inceput ce doresti . Concentreaza-te pe a da informatiile corecte si complete despre proiect. Ajuta furnizorul sa-ti inteleaga nevoile corect si nu dorintele. Nu te lasa din nou coplesit de lipsa de timp si spunand direct furnizorului ce vrei,nu te ascunde in spatele explicatiei ca in acest fel ai fi pragmatic.

 

Chiar daca negocierea prealabila  este de fapt o intalnire informala in care va prezentati reciproc diverse aspecte ale activitatii voastre uitati de tendința de a aduce în discutie sau de a  spune furnizorilor : eu sau noi ne dorim asta sau asta.

Aceasta abordare este complet nepotrivita. Nu te lasa descoperit in fata furnizorului pentru ca va intelege exact ceea ce este mai important pentru tine si ulterior nu vei mai avea nicio parghie de negociere.

Incepeti cu intrebarea legata de ce anume isi doresc ei sa obtina de la voi pentru a considera ca au livrat cu succes. Aflati ceea ce este important pentru ei, ceea ce isi doresc ei din business-ul cu voi. Aflati care este oferta lor completa si cat de mult sau cum sunt dispusi sa ofere din ea, ca apoi sa aveti de unde alege. Ganditi-va ca si cum ati coace o tava de prajituri si atunci cand sunt gata alegeti ce vreti sa puneti pe platou in fata musafirilor. Nu veti vrea sa puneti nici colturile de la prajitura, (desi uneori sunt bune si ele si chiar sunt preferate de cateva persoane) nici pe cele care sunt putin arse sau pe cele pe care le-ati taiat mai urat.

Incercati sa obtineti informatia de la furnizor legat de ceea are el cel mai important de oferit pentru voi si care voua va poate mentine un TCO cat mai scazut. Sau poate descoperiti o alterntiva despre care nu stiati si costurile sunt mult mai mici, iar produsul sau serviciul vi se potriveste perfect. Macar ca alternativa daca nu ca solutie de baza.

 

In tot acest timp pastrati-va o atitudine profesionista si mai ales pozitiva. Nu emiteti judecati de valoare referitor la produse/servicii sau alternative oferite. Nu va aratati direct nemultumiti sau dezamagiti. In felul acesta ii veti pune in garda si se vor putea apara mai usor in negociere.

 

Este momentul cel mai bun sa va aratati bunavointa si deschiderea fata de tot ceea ce ei va ofera. Entuziasmul sau dorinta de a va arata ca sunt importanti pentru voi , ca aveti de gand in final sa cumparati il poate face pe furnizor mai dispus sa faca concesii pozitive pentru tine, ca un factor motivational pentru ei, pentru a inchide vanzarea.

 

Este de asemenea momentul cel mai potrivit sa aflati care sunt factorii decizionali. Stiti foarte bine metoda clasica de retragere din negociere cu ma voi consulta cu factorii de decizie si voi reveni cu un raspuns…. Asa aveti ocazia sa stiti exact pe cine veti invita la negociere sau veti avea voi parghiile necesare la negocierea propriu zisa.

 

Acestea fiind spuse imi place sa cred nu  ca veti merge de aici inainte la nicio negociere fara sa o pregatiti temeinic dinainte si va doresc

 

Spor la treaba!

Related Post

SEPTEMBER 2, 2021

EXTERNALIZAREA DE SERVICII...

Ai auzit si te-ai si gandit si tu la externalizarea unui anumit tip de servicii din...

00

AUGUST 19, 2020

COST OPTIMIZATION & COST...

Realizarea unei reduceri consistente si durabile a costurilor in departamentul de...

10

MAY 26, 2020

CUM NEGOCIEZ O REDUCERE DE...

Aceste intrebari sunt de obicei prezente foarte des in mintea unui buyer. Ce putem insa...

10

MAY 18, 2020

3 ASPECTE CRITICE  PE CARE...

In aceasta perioada in care planurile pe termen mediu sau lung sunt aproape imposibil de...

10

MAY 13, 2020

CUM GESTIONEZ RELATIA CU...

Sunt sigura ca pentru orice buyer aceste vremuri pline de neprevazut reprezinta o...

10

APRIL 10, 2020

3 SOLUTII PRACTICE PENTRU...

Stiu ca acum esti pur si simplu asaltat de  tot felul de informatii pe internet, pe mail...

30

Lasa un comentariu Cancel Reply

Recent Posts

  • EXTERNALIZAREA DE SERVICII SAU OUTSOURCING
  • COST OPTIMIZATION & COST REDUCTION
  • CUM NEGOCIEZ O REDUCERE DE PRET SAU  CONDITII CONTRACTUALE FAVORABILE?

Archives

  • September 2021
  • August 2020
  • May 2020
  • April 2020
  • March 2020
  • February 2020
  • January 2020
  • October 2019
  • September 2019
  • August 2019
  • July 2019
  • June 2019
  • May 2019
  • April 2019
  • March 2019
  • February 2019
  • January 2019
  • December 2018
  • November 2018
  • September 2018
  • August 2018
  • July 2018
  • June 2018
  • May 2018
  • March 2018
  • February 2018
  • January 2018

Recent Comments

  • Mihai on GESTIONAREA FURNIZORILOR SI SINDROMUL BROASTEI FIERTE
  • Simona Stanescu on Bungee Jumping, spiritul de turma si buyer-ul
  • Robert Hutanu on Bungee Jumping, spiritul de turma si buyer-ul
  • Kasper Cristian on GESTIONAREA FURNIZORILOR SI SINDROMUL BROASTEI FIERTE

© 2018 Procurement Data, All Rights Reserved.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Cookie settingsACCEPT
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT