­
  • Home
  • Despre noi
  • Servicii
    • Cursuri
    • Mentorat
  • Parteneri & Colaboratori
  • CALENDAR CURSURI
  • Blog
  • Cronica de achiziții
    • Iulie 2020
  • Contact

office@procurementdata.ro

0766437336

Menu

  • Home
  • Despre noi
  • Servicii
    • Cursuri
    • Mentorat
  • Parteneri & Colaboratori
  • CALENDAR CURSURI
  • Blog
  • Cronica de achiziții
    • Iulie 2020
  • Contact

Bungee Jumping, spiritul de turma si buyer-ul

CategoriesBlog

Simona Stanescu

August 2, 2018

22

N-am mai scris de ceva vreme  si asta nu pentru ca nu as fi avut subiect ci pentru ca nu m-am simtit inspirata pentru a scrie. Si lipsa de inspiratie a venit cumva condusa de faptul ca multa lume este acum in vacanta si nu prea credeam ca cineva are chef de citit bloguri profesionale.

Azi, insa, inspiratia a sosit si ma tot impinge de cateva ore sa scriu si iata ca m-am asezat la masuta de scris si voi urca acest articol pe blog pentru ca sunt sigura ca va fi citit. Daca nu acum in vacanta, atunci mai tarziu, cand ecourile verii s-au dus. Nu era sa las bunatate de chef de scris sa se risipeasca in van, nu-i asa?

Nu-mi propun astazi sa scriu doar despre mentalitatea buyer-ilor sau a celor cu care acestia interactioneaza. Pur si simplu vreau sa scriu despre mentalitate, in general, dar si despre comportamente care sunt influentate pana la urma tot de un anumit tip de mentaliate  sau altul.

Bacsisul, peschesul sau, mai modern, spaga sunt notiuni venite din epoca fanariota. Noi romanii,  le avem cumva in ADN. Ceea ce a venit apoi socio-cultural, educational sau politic a dus intr-un fel inspre lipsa respectului fata de lege si mai nou, cam de vreo 30 de ani incoace, inspre nepasare si un soi de haos. Am putea spune ca in acest context este deja natural sa facem doar ceea ce ne taie capul fiind influentati  de ceea ce citim zilnic, de ceea ce auzim pe langa noi , la locul de munca sau chiar acasa. De aici rasare mentalitatea ca in achizitii spaga este regina, ca buyerii sunt plini de bani si traiesc din comisioane, etc.

Si uite asa ajungem pana la urma ,in acest haos, sa gandim sau sa actionam dupa  spiritul de turma. Te mira? Crezi ca pe tine nu te poate ajunge pericolul de a face parte din turma? Cu totii facem asta, unii constient altii inconstient. Daca activitatea pe care o faci, ca  buyer, este rezultatul unei gandiri, practic al  unei actiuni constiente, atunci este ok. Dar ce facem daca de fapt nu gandim cu precizie fiecare actiune pe care o intreprindem?

O sa-mi spui ca e greu ca tu sa ajungi sa actionezi dupa spritul de turma si ca mentalitatea ta nu se aliniaza acestui spirit. Eu insa vreau prin acest articol sa atrag putin atentia asupra faptului ca fiecare dintre noi ne aflam uneori in situatia de a urma spiritul turmei. Si nici macar nu este  greu sa o facem.

E simplu daca ne gandim la perspectiva unui fulg de zapada care nu stie atunci cand se formeaza ca poate deveni parte dintr-o avalansa. Cati dintre noi nu am  auzit de la parintii nostri, cand eram copii, celebra replica  : “daca X se arunca de pe  o stanca, te arunci si tu?” Evident ca raspunsul nostru venea prompt: dar, ce? Eu nu am cap? Cum o sa ma arunc? Nu sunt nebun!.  …….Si cu toate acestea, unii dintre noi au experimentat bungee jumping. Pentru ca si altii au facut-o.

Nu e vorba de nebunie aici. Este doar spiritul de turma. Stiu ca unii imi veti spune ca aceasta comparatie facuta mai sus este putin fortata. Probabil asa este, dar exemplul mi se pare totusi foarte potrivit pentru ideea ca atunci cand suntem presati in activitatea de zi cu zi in achizitii – ceea ce stim prea bine cat este de adevarat – nu reusim sa facem o foarte buna selectie a pietei si a furnizorilor si ne putem lasa condusi de spiritul de turma sa achizitionam ceea ce achizitioneaza si altii pentru ca ar trebui sa fie bun sau pentru ca am devenit victimele unui marketing foarte bun.

In esenta, nivelul de incarcare pe job, valorile organizatiei in care lucram, nivelul nostru de pregatire si de educatie, mentalitatea, marketingul de calitate ne pot duce cu usurinta spre spirtul de turma.

Ca sa fii cu adevarat un profesionist in achizitii, indiferent cat de presat esti, ai grija sa iti faci timp pentru a analiza cu exactitate piata si furnizorii. Vezi clar ce vand acestia, daca ceea ce scot ei in evidenta ca si calitati ale produsului iti sunt necesare sau sunt doar la moda si e “trendy” sa le achizitionezi. Poate gasesti la un alt furnizor ceva care nu este ambalat de un marketing stralucitor, dar care iti deserveste foarte bine scopul si care te ajuta sa faci si “cost reduction” sa poti sa cresti cash-flow-ul companiei. Si mai ales sa te ajute sa fii eficient. Ideea de baza este sa nu te prinda spiritul de turma si sa te lasi influentat de ideea ca toata lumea are i-Phone 8 si este necesar sa existe si in compania mea acest tip de telefon. Poate e suficient sa cumperi unul sau doua si restul pot foarte bine sa fie i-Phone 6. Poate nu am nevoie in companie, la departamentul de vanzari  de ultimul model de Wolswagen si se pot sa obtine aceleasi rezultate in vanzari cumparand pentru vanzatori un Duster…..

Ce zici?

Related Post

SEPTEMBER 2, 2021

EXTERNALIZAREA DE SERVICII...

Ai auzit si te-ai si gandit si tu la externalizarea unui anumit tip de servicii din...

00

AUGUST 19, 2020

COST OPTIMIZATION & COST...

Realizarea unei reduceri consistente si durabile a costurilor in departamentul de...

10

MAY 26, 2020

CUM NEGOCIEZ O REDUCERE DE...

Aceste intrebari sunt de obicei prezente foarte des in mintea unui buyer. Ce putem insa...

10

MAY 18, 2020

3 ASPECTE CRITICE  PE CARE...

In aceasta perioada in care planurile pe termen mediu sau lung sunt aproape imposibil de...

10

MAY 13, 2020

CUM GESTIONEZ RELATIA CU...

Sunt sigura ca pentru orice buyer aceste vremuri pline de neprevazut reprezinta o...

10

APRIL 10, 2020

3 SOLUTII PRACTICE PENTRU...

Stiu ca acum esti pur si simplu asaltat de  tot felul de informatii pe internet, pe mail...

30

Comments

2

  • Robert Hutanu August 2nd, 2018

    Din pacate este un articol cu mult adevar. Dar… iata ca mai sunt si buyeri profesionisti. Respect!

    Reply
    • Simona Stanescu August 3rd, 2018

      Multumim! Aceasta se doreste a fi si misiunea noastra: de a crea buyeri cu adevarat profesionisti care prin atitudinea, activitatea si rezultatele lor sa modifice mentalitatea legata de ceea ce inseamna aceasta profesie acum. Doar prin constientizarea propriilor actiuni care pot avea efect colectiv vom reusi impreuna sa producem schimbari care sa fie eficiente si sa ne ajute sa evoluam.

      Reply

Lasa un comentariu Cancel Reply

Recent Posts

  • EXTERNALIZAREA DE SERVICII SAU OUTSOURCING
  • COST OPTIMIZATION & COST REDUCTION
  • CUM NEGOCIEZ O REDUCERE DE PRET SAU  CONDITII CONTRACTUALE FAVORABILE?

Archives

  • September 2021
  • August 2020
  • May 2020
  • April 2020
  • March 2020
  • February 2020
  • January 2020
  • October 2019
  • September 2019
  • August 2019
  • July 2019
  • June 2019
  • May 2019
  • April 2019
  • March 2019
  • February 2019
  • January 2019
  • December 2018
  • November 2018
  • September 2018
  • August 2018
  • July 2018
  • June 2018
  • May 2018
  • March 2018
  • February 2018
  • January 2018

Recent Comments

  • Mihai on GESTIONAREA FURNIZORILOR SI SINDROMUL BROASTEI FIERTE
  • Simona Stanescu on Bungee Jumping, spiritul de turma si buyer-ul
  • Robert Hutanu on Bungee Jumping, spiritul de turma si buyer-ul
  • Kasper Cristian on GESTIONAREA FURNIZORILOR SI SINDROMUL BROASTEI FIERTE

© 2018 Procurement Data, All Rights Reserved.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Cookie settingsACCEPT
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT