­
  • Home
  • Despre noi
  • Servicii
    • Cursuri
    • Mentorat
  • Parteneri & Colaboratori
  • CALENDAR CURSURI
  • Blog
  • Cronica de achiziții
    • Iulie 2020
  • Contact

office@procurementdata.ro

0766437336

Menu

  • Home
  • Despre noi
  • Servicii
    • Cursuri
    • Mentorat
  • Parteneri & Colaboratori
  • CALENDAR CURSURI
  • Blog
  • Cronica de achiziții
    • Iulie 2020
  • Contact

Pasii BUYER-ului pana la semnarea cu succes a unui contract

CategoriesBlog

Simona

January 9, 2018

00

De cate ori nu ne-am intrebat “cum fac sa stiu ca voi semna un contract cu succes ? “ Aduc oare  banii dati furnizorului  valoarea asteptata de companie in proiectul respectiv?”  Probabil de multe ori au aparut in gandurile voastre aceste intrebari.  Apoi ,in mod firesc, au venit celelalte ganduri in cascada : ce am de facut, cu ce incep, de unde incep, ce este cel mai bine sa fac, care sunt pasii pe care trebuie sa ii urmez, ce trebuie sa contina contractul, cum ma pregatesc, de unde pana unde  negociez  si asa mai departe. Te-ai mai intrebat cu siguranta si ce inseamna succes in zona aceasta.

 

Pai… hai sa vedem!

 

Incepe sa te pregatesti din timp. Inca de la momentul planificarii RFQ-ului. Acesta este momentul de unde iti planifici strategia pentru a obtine un rezultat valoros. La modul ideal ar trebui sa ai o propunere de contract pe care sa o lansezi odata cu RFQ-ul. Faci asta pentru a-i da posibilitatea furnizorului sa vada ce intentii ai si pentru a-ti oferi tie sansa sa vezi pe ce pozitie se afla furnizorul si cum poti sa te pregatesti pentru negocierile ofertei ce-ti va fi prezentata in cadrul RFQ-ului.

 

Apoi ar fi bine sa afli cat mai multe informatii despre furnizori. “Information is power”, nu-i asa? Iar scopul tau este sa obtii cea mai buna oferta si calitatea cea mai potrivita pentru proiectele tale.

Poti afla si daca pentru unii dintre furnizori esti doar un client de palmares pe care vrea sa il treaca pe lista clientilor sau daca isi doreste un parteneriat de lunga durata cu tine. Intre timp nu uita ca scopul lor poate fi acela de a vinde fara mari eforturi si de a obtine venituri mari cu usurinta si de a castiga cota de piata.

Daca ai stabilit deja aceste lucruri ar fi bine sa te gandesti care este echipa ta de negociere. Este mai mult decat evident că interesele tuturor membrilor echipei tale ar trebui să fie aliniate, dar de multe ori ceea ce este evident nu se intampla in realitate. Colegii din  financiar vor dori să obțineți cel mai bun preț, cei de la legal vor avea pretentia sa semnezi un contract care sa fie super protectiv pentru companie in orice fel de situatie aparuta ulterior, iar tu doresti sa-ti atingi obiectivele de reduceri de costuri. Celebrul KPI “cost savings” l-ai vrea garantat, nu-i asa? Nu mai spun de clientul intern care isi doreste un anume furnizor pentru simplul fapt ca il cunoaste si sta fara emotii in faza de implementare a  contractului.

 

Ei bine, negocierea contractului poate eșua în cazul în care fiecare persoană tine la cele enumerate mai devreme. Si iata, ai inceput deja negocierea interna. Stabileste intalniri prealabile cu acestia si asigura-te ca veti vorbi aceeasi limba in negocierile directe cu furnizorii. Nu te lasa surprins de loialitatea clientului intern fata de furnizor sau de fermitatea  celui de la financiar de a stoarce si ultimul banut de la furnizor. Incearca sa-l lamuresti si pe colegul de la legal ca daca vei pune toata legislatia pe hartie nu vei mai avea niciun furnizor.  Tine cont de parerile si informatiile lor si stabiliti reguli clare  de negociere. Clarificati pana unde puteti negocia si stabiliti cele mai bune alternative pentru voi .

 

Nu uita ca un comportament  zbuciumat, iritant, pur emotional  poate submina chiar și cea mai bună strategie de negociere gândita de tine. Iti poate aduce prejudicii pe termen lung atat tie cat si companiei.

 

Daca timpul iti permite simuleaza negocierea inainte de a te vedea cu furniorul. De ce nu? Ai de castigat si folosesti timpul riguros pentru a te asigura ca nu vei da gres, eliminind eventualele surprize negative care te vor face sa improvizezi. În general, negocierea in  echipă are mai mult succes decât utilizarea unui singur negociator în ciuda provocărilor inter-personale. Daca totusi nu reusesti sa ajungi la un consens intern iti sugerez sa iti rogi colegii sa nu vorbeasca in negocierea directa cu furnizorul si stabileste o a doua runda de negocieri. In acest interval de timp, avand deja informatii concrete de la furnizor iti va fi mult mai usor sa ajungi la consensul intern.

 

Daca respecti cele de mai sus si reusesti sa imbini negocierea interna cu cea cu furnizorii in mod sigur vei atinge obiectivele companiei, vei pastra o relatie buna cu cei ce iti sunt clienti interni si vei avea o pozitie corecta in fata furnizorilor,  ceea ce inseamna semnarea  cu succes a unui contract si un proiect livrat cu valoare adaugata.

 

Te simti mai bine, nu? Sunt sigura de acest lucru si nu-mi mai ramane de facut acum decat sa iti urez….

 

Spor la treaba!

Related Post

SEPTEMBER 2, 2021

EXTERNALIZAREA DE SERVICII...

Ai auzit si te-ai si gandit si tu la externalizarea unui anumit tip de servicii din...

00

AUGUST 19, 2020

COST OPTIMIZATION & COST...

Realizarea unei reduceri consistente si durabile a costurilor in departamentul de...

10

MAY 26, 2020

CUM NEGOCIEZ O REDUCERE DE...

Aceste intrebari sunt de obicei prezente foarte des in mintea unui buyer. Ce putem insa...

10

MAY 18, 2020

3 ASPECTE CRITICE  PE CARE...

In aceasta perioada in care planurile pe termen mediu sau lung sunt aproape imposibil de...

10

MAY 13, 2020

CUM GESTIONEZ RELATIA CU...

Sunt sigura ca pentru orice buyer aceste vremuri pline de neprevazut reprezinta o...

10

APRIL 10, 2020

3 SOLUTII PRACTICE PENTRU...

Stiu ca acum esti pur si simplu asaltat de  tot felul de informatii pe internet, pe mail...

30

Lasa un comentariu Cancel Reply

Recent Posts

  • EXTERNALIZAREA DE SERVICII SAU OUTSOURCING
  • COST OPTIMIZATION & COST REDUCTION
  • CUM NEGOCIEZ O REDUCERE DE PRET SAU  CONDITII CONTRACTUALE FAVORABILE?

Archives

  • September 2021
  • August 2020
  • May 2020
  • April 2020
  • March 2020
  • February 2020
  • January 2020
  • October 2019
  • September 2019
  • August 2019
  • July 2019
  • June 2019
  • May 2019
  • April 2019
  • March 2019
  • February 2019
  • January 2019
  • December 2018
  • November 2018
  • September 2018
  • August 2018
  • July 2018
  • June 2018
  • May 2018
  • March 2018
  • February 2018
  • January 2018

Recent Comments

  • Mihai on GESTIONAREA FURNIZORILOR SI SINDROMUL BROASTEI FIERTE
  • Simona Stanescu on Bungee Jumping, spiritul de turma si buyer-ul
  • Robert Hutanu on Bungee Jumping, spiritul de turma si buyer-ul
  • Kasper Cristian on GESTIONAREA FURNIZORILOR SI SINDROMUL BROASTEI FIERTE

© 2018 Procurement Data, All Rights Reserved.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Cookie settingsACCEPT
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT