MANAGEMENTUL FURNIZORILOR – Pro si contra furnizori de top
Este bine sa ne orientam catre furnizori de top? Unii specialisti in achizitii, purchasing, procurement sunt de parere ca raspunsul la aceasta intrebare este pozitiv.
In opinia mea as spune ca este o concluzie fara temei , poate spusa in graba sau intr-un context anume. Experienta mea de peste 22 de ani in achizitii non publice in mediul privat in companii care au fost si mai sunt leaderi de piata in domeniile lor de activitate spune ca nu exista furnizori de top. Cred cu tarie in afirmatia ca exista furnizori si atat.
Din punctul meu de vedere aici se diferentiaza buyerii profesionisti, de calitate de cei care fac aceasta munca doar din rutina sau pentru ca au nimerit din intamplare in aceasta functie.
Pentru a ne pastra intr-o zona profund obiectiva si pentru a actiona cu adevarat profesionalism pentru organizatia care ne-a angajat, managementul furnizorilor trebuie facut intr-un mod holistic pentru a asigura performanta maxima a organizatiei pentru care facem achizitiile.
Este important sa alegem furnizorii dupa criterii bine determinate si aprobate de catre clientul intern si top managementul companiei pentru a ne asigura ca ceea ce vom alege in final ca si furnizor actual este exact ceea ce trebuie in momentul respectiv organizatiei pentru a-si indeplini obiectivele, pentru a-si sustine politica pe termen lung si pentru a face in final diferenta in piata.
In acest sens este clar ca orientarea dupa trend, catre furnizorii de top este una cel putin superficiala. Piata ofera o multitudine de variante, furnizorii performeaza extrem de diferit in functie de client, de contextul pietei si de propriile obiective. De aceea este important sa luam in calcul orice furnizor este eligibil pentru proiectul in care suntem implicati. De multe ori furnizori mai putin cunoscuti sau recunoscuti ca fiind de top sunt foarte potriviti pentru achizitia noastra de la acel moment.
De asemenea, pentru a ne putea mentine reputatia de profesionisti in domeniu, sunt convinsa ca abordarea tuturor furnizorilor cu sanse egale este un principiu de baza in activitatea achizitiilor din domeniul privat. Pentru ca Managementul Strategic al Furnizorilor sa nu ramana doar la nivel de concept, la nivel de limbaj stereotip si sa reprezinte doar cuvinte pe hartie fara a duce valoare adaugata reala, vizibila si masurabila, furnizorii trebuie tratati conform principiului eticii in domeniu de a acorda sanse egale si de a le oferi posibilitatea sa performeze. Ca buyeri avem instrumentele necesare la indemana sa facem o selectie, o evaluare si o departajare a furnizorilor care sa ne permita acest lucru si care sa ne sustina pe nivel de performanta maxima.
Va invit, asadar, la cursul nostru de “Achizitii in Mediul Privat” pentru a afla cum se face in mod corect si concret un management profesionist si etic al furnizorilor, veti afla care sunt argumentele pro si contra adresarii conform trendului de a colabora doar cu furnizorii de top , in asa fel incat performanta voastra in aceasta activitate sa ajute performanta organizatiei.
Si in final sa ne gandim ca managementul strategic al furnizorilor inseamna munca noastra obisnuita din fiecare zi si am putea sa ne amintim cuvintele unui profesor universitar merican, John Gardner, care spunea foarte frumos ca „Excelenta inseamna a face lucruri obisnuite intr-un mod iesit din comun.”
Lasa un comentariu