FURNIZORII: INTRE ”FRESH” SI LIMONADA
Gestionarea furnizorilor poate fi dificila si consumatoare de timp. In lumea de astazi, care este intr-o continua schimbare cu o rapiditate uimitoare, companiile au nevoie mai mult decat oricand de furnizori buni.
Buyer-ii, oamenii din departamentele de achizitii, se confrunta cu multe provocari, cum ar fi necesitatea de a gasi noi si variate modalitati de a descoperi, rapid si usor, furnizori noi.
Si tot buyer-ii trebuie sa fie capabili sa atenueze riscurile, sa monitorizeze si sa identifice furnizorii care au performante slabe.
MODELUL CLASIC DE “SUPPLIER MANAGEMENT”
Pentru a rezolva aceasta problema, modelul clasic folosit al managementului furnizorilor este implementarea unui set de initiative care se concentreaza pe standardizarea proceselor si reducerea preturilor. Acest lucru este adesea realizat prin asa-zisa “stoarcere” a unui furnizor”, (ei, uite asa ajungem la “fresh” si limonada!:) pentru a oferi companiei cel mai mic pret si fortarea lui sa concureze in medii din ce in ce mai putin satisfacatoare.
“Stoarcerea”, impingerea la limita a unui furnizor, este insa contra productiva si conduce clar catre o relatie proasta cu beneficiarul, cat si la o prestatie joasa a serviciilor, la bunuri si servicii de slaba calitate.
Asadar, modelul clasic sacrifica de cele mai multe ori calitatea, iar un “procurement” de calitate nu inseamna doar obtinerea celui mai mic pret.
Cand companiile ajung sa schimbe furnizorii, acest lucru este adesea determinat de faptul ca furnizorul este vazut ca un slab performer, care livreaza servicii de calitate slaba, joasa.
In majoritatea companiilor, departamentele de achizitii se bazeaza inca foarte mult pe procese manuale in cadrul procesului de SUPPLIER MANAGEMENT. Exista si se folosesc si acum cu mare “succes” formulare in Word sau Excel pentru primirea comenzilor de la clientul intern si definirea cerintelor.
Din pacate, aceasta varianta a scrisului de mana nu este la fel de utila ca varianta electronica, care are si avantajul interactivitatii si care, in mod evident, are o capacitate infinit mai mare de colectare si stocare a datelor fiind eficienta si in generarea de rapoarte si analize extrem de utile.
Din punctul meu de vedere, solutia de automatizare a procesului de achizitii reprezinta viitorul oricarui departament sanatos de achizitii, desi inca multe companii implementeaza si utilizeaza sisteme manuale, care sunt evident limitate si sunt consumatoare de timp si de resursa umana.
In rest…spor la treaba!
Lasa un comentariu