office@procurementdata.ro

0766437336

Menu

  • Home
  • Despre noi
  • Servicii
    • Cursuri
    • Mentorat
  • Parteneri & Colaboratori
  • CALENDAR CURSURI
  • Blog
  • Cronica de achiziții
    • Iulie 2020
  • Contact

FURNIZORII: INTRE ”FRESH” SI LIMONADA

CategoriesBlog

Simona Stanescu

December 3, 2018

20

Gestionarea furnizorilor poate fi dificila si consumatoare de timp. In lumea de astazi, care este intr-o continua schimbare cu o rapiditate uimitoare, companiile au nevoie mai mult decat oricand de furnizori buni.

Buyer-ii, oamenii din departamentele de achizitii, se confrunta cu multe provocari, cum ar fi necesitatea de a gasi noi si variate modalitati de a descoperi, rapid si usor, furnizori noi.

Si tot buyer-ii trebuie sa fie capabili sa atenueze riscurile, sa monitorizeze si sa identifice furnizorii care au performante slabe.

MODELUL CLASIC DE “SUPPLIER MANAGEMENT”

Pentru a rezolva aceasta problema, modelul clasic folosit al managementului furnizorilor este implementarea unui set de initiative care se concentreaza pe standardizarea proceselor si reducerea preturilor. Acest lucru este adesea realizat prin asa-zisa “stoarcere” a unui furnizor”, (ei, uite asa ajungem la “fresh” si limonada!:) pentru a oferi companiei cel mai mic pret si fortarea lui sa concureze in medii din ce in ce mai putin satisfacatoare.

“Stoarcerea”, impingerea la limita a unui furnizor, este insa contra productiva si conduce clar catre  o relatie proasta cu beneficiarul, cat si la o prestatie joasa a serviciilor, la bunuri si servicii de slaba calitate.

Asadar, modelul clasic sacrifica de cele mai multe ori calitatea, iar un “procurement” de calitate nu inseamna doar obtinerea celui mai mic pret.

Cand companiile ajung sa schimbe furnizorii, acest lucru este adesea determinat de faptul ca furnizorul este vazut ca un slab performer, care livreaza servicii de calitate slaba, joasa.

In majoritatea companiilor, departamentele de achizitii se bazeaza inca foarte mult pe procese manuale in cadrul procesului de SUPPLIER MANAGEMENT. Exista si se folosesc si acum cu mare “succes” formulare in Word sau Excel pentru primirea comenzilor de la clientul intern si definirea cerintelor.

Din pacate, aceasta varianta a scrisului de mana nu este la fel de utila ca varianta electronica, care are si avantajul interactivitatii si care, in mod evident, are o capacitate infinit mai mare de colectare si stocare a datelor fiind eficienta si in generarea de rapoarte si analize extrem de utile.

Din punctul meu de vedere, solutia de automatizare a procesului de achizitii reprezinta viitorul oricarui departament sanatos de achizitii, desi inca multe companii implementeaza si utilizeaza sisteme manuale, care sunt evident limitate si sunt consumatoare de timp si de resursa umana.

 

In rest…spor la treaba!

 

Related Post

SEPTEMBER 2, 2021

EXTERNALIZAREA DE SERVICII...

Ai auzit si te-ai si gandit si tu la externalizarea unui anumit tip de servicii din...

00

AUGUST 19, 2020

COST OPTIMIZATION & COST...

Realizarea unei reduceri consistente si durabile a costurilor in departamentul de...

10

MAY 26, 2020

CUM NEGOCIEZ O REDUCERE DE...

Aceste intrebari sunt de obicei prezente foarte des in mintea unui buyer. Ce putem insa...

10

MAY 18, 2020

3 ASPECTE CRITICE  PE CARE...

In aceasta perioada in care planurile pe termen mediu sau lung sunt aproape imposibil de...

10

MAY 13, 2020

CUM GESTIONEZ RELATIA CU...

Sunt sigura ca pentru orice buyer aceste vremuri pline de neprevazut reprezinta o...

10

APRIL 10, 2020

3 SOLUTII PRACTICE PENTRU...

Stiu ca acum esti pur si simplu asaltat de  tot felul de informatii pe internet, pe mail...

30

Lasa un comentariu Cancel Reply

Recent Posts

  • EXTERNALIZAREA DE SERVICII SAU OUTSOURCING
  • COST OPTIMIZATION & COST REDUCTION
  • CUM NEGOCIEZ O REDUCERE DE PRET SAU  CONDITII CONTRACTUALE FAVORABILE?

Archives

  • September 2021
  • August 2020
  • May 2020
  • April 2020
  • March 2020
  • February 2020
  • January 2020
  • October 2019
  • September 2019
  • August 2019
  • July 2019
  • June 2019
  • May 2019
  • April 2019
  • March 2019
  • February 2019
  • January 2019
  • December 2018
  • November 2018
  • September 2018
  • August 2018
  • July 2018
  • June 2018
  • May 2018
  • March 2018
  • February 2018
  • January 2018

Recent Comments

  • Mihai on GESTIONAREA FURNIZORILOR SI SINDROMUL BROASTEI FIERTE
  • Simona Stanescu on Bungee Jumping, spiritul de turma si buyer-ul
  • Robert Hutanu on Bungee Jumping, spiritul de turma si buyer-ul
  • Kasper Cristian on GESTIONAREA FURNIZORILOR SI SINDROMUL BROASTEI FIERTE

© 2018 Procurement Data, All Rights Reserved.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Cookie settingsACCEPT
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT