office@procurementdata.ro

0766437336

Menu

  • Home
  • Despre noi
  • Servicii
    • Cursuri
    • Mentorat
  • Parteneri & Colaboratori
  • CALENDAR CURSURI
  • Blog
  • Cronica de achiziții
    • Iulie 2020
  • Contact

COMUNICAREA INTERPERSONALA – EFECTELE EI IN ORGANIZATIE

CategoriesBlog

Simona Stanescu

September 10, 2019

20

Asa cum probabil stim cu totii, comunicarea interpersonala se refera la schimbul de ganduri si idei intre doua sau mai multe persoane, folosind o varietate de metode, inclusiv cuvinte,  tonul vocii, expresii faciale, adica limbaj verbal, para verbal si non verbal.

Comunicarea interpersonala si abilitatile de a relationa cu ceilalti nu sunt importante doar pentru  individul in sine, reprezinta cheia succesului unei organizatii.

Atunci cand comunicarea interpersonala la locul de munca este eficienta, ea conduce catre o activitate mai buna si face munca in echipa nu numai posibila, ci si mai usoara.

Niciun individ nu poate lucra singur. Fiintele umane, spre deosebire de masini, nu pot lucra fara a avea nevoie macar ocazional de cineva cu care sa-si impartaseasca gandurile si sentimentele. Suntem creaturi sociale prin natura si, prin urmare, suntem predispusi sa fim mai anxiosi si stresati intr-un mediu izolat. Cu un tip potrivit de relatii interpersonale, angajatii pot ajunge chiar sa fie mai productivi decat ar fi daca ar lucra singuri din cauza sinergiei care vine cu munca in echipa.

Asadar, iata mai jos cinci efecte ale comunicarii interpersonale care te vor ajuta cu siguranta in activitatea de buyer. Eu zic ca iti vor face viata mai usoara atat in propria echipa cat si in relatiile cu clientul intern, cu top managementul si cu furnizorii.

  1. Permite oamenilor sa discute despre probleme aparute

O persoana care lucreaza izolata este incapabila sa rezolve toate tipurile de probleme pe care le intampina la serviciu. Relatiile interpersonale sunt necesare deoarece permit oamenilor sa discute problemele si sa cantareasca avantajele si dezavantajele  diverselor solutii alternative inainte de a ajunge la cea optima. Brainstorming-ul functioneaza cel mai bine atunci cand se face intr-un grup unde toata lumea se simte libera sa isi impartaseasca ideile si opiniile. Cred ca acest lucru l-ai constatat si singur in anumite situatii, nu-i asa?

  1. Efectul asupra managementului

Un manager cu abilitati de comunicare interpersonala slabe, poate irita si isi poate face subalternii si clientii sa fie confuzi.  Din acest punct de vedere este mai important ca managerul sa detina abilitati de comunicare interpersonala excelente decat cei care nu sunt in pozitii manageriale.

Managerii sunt responsabili de o multime de lucruri importante, inclusiv sa se asigure ca membrii echipei coopereaza la sarcini care ajuta organizatia sa isi atinga obiectivele de business.

  1. Recunosterea meritelor si a calitatii muncii depuse

Relatiile interpersonale sunt importante si in echipa. Atunci cand angajatii au relatii interpersonale bune intre ei si  chiar si cu managerul lor,  isi vor  recunoaste munca si calitatile in mod reciproc. De asemenea se vor ajuta reciproc in corectarea greselilor.  Impreuna vor reusi sa comunice corect performantele slabe furnizorilor si vor putea stabili cu acestia un plan eficient de imbunatatire.

O buna comunicare interpersonala va fi o adevarata parghie de negociere in diverse situatii cu furnizorii si va aduce profitabilitate organizatiei.

  1. Atitudine pozitiva

Afisarea unei atitudini  pozitive, chiar si in situatii dificile, este importanta.  O astfel de atitudine te va ajuta sa-i tratezi pe ceilalti in mod pozitiv, ceea ce creeaza un mediu de lucru mai armonios. Cu siguranta aceast atitudine iti va fi de folos intr-o negociere mai dura in care oponentul va incerca sa fie ostil cu tine. Ramane doar sa te stapanesti si sa incerci sa pui in practica aceasta atitudine. Ce zici? J Stiu ca este dificil, dar merita sa incerci, iar eu sunt sigura ca atunci cand vei vedea ca o buna comunicare interpersonala ii face pe ceilalti sa se schimbe si lucrurile se intorc in favoarea ta, tu vei apela mai des la aceasta abilitate.

Sper ca te-am convins macar putin sa-ti imbunatatesti comunicarea interpersonala si sa-ti pui in practica abilitatile aferente in relatiile pe care le ai cu cei cu care interactionezi.

Succes si comunicare eficienta iti doresc!

Related Post

SEPTEMBER 2, 2021

EXTERNALIZAREA DE SERVICII...

Ai auzit si te-ai si gandit si tu la externalizarea unui anumit tip de servicii din...

00

AUGUST 19, 2020

COST OPTIMIZATION & COST...

Realizarea unei reduceri consistente si durabile a costurilor in departamentul de...

10

MAY 26, 2020

CUM NEGOCIEZ O REDUCERE DE...

Aceste intrebari sunt de obicei prezente foarte des in mintea unui buyer. Ce putem insa...

10

MAY 18, 2020

3 ASPECTE CRITICE  PE CARE...

In aceasta perioada in care planurile pe termen mediu sau lung sunt aproape imposibil de...

10

MAY 13, 2020

CUM GESTIONEZ RELATIA CU...

Sunt sigura ca pentru orice buyer aceste vremuri pline de neprevazut reprezinta o...

10

APRIL 10, 2020

3 SOLUTII PRACTICE PENTRU...

Stiu ca acum esti pur si simplu asaltat de  tot felul de informatii pe internet, pe mail...

30

Lasa un comentariu Cancel Reply

Recent Posts

  • EXTERNALIZAREA DE SERVICII SAU OUTSOURCING
  • COST OPTIMIZATION & COST REDUCTION
  • CUM NEGOCIEZ O REDUCERE DE PRET SAU  CONDITII CONTRACTUALE FAVORABILE?

Archives

  • September 2021
  • August 2020
  • May 2020
  • April 2020
  • March 2020
  • February 2020
  • January 2020
  • October 2019
  • September 2019
  • August 2019
  • July 2019
  • June 2019
  • May 2019
  • April 2019
  • March 2019
  • February 2019
  • January 2019
  • December 2018
  • November 2018
  • September 2018
  • August 2018
  • July 2018
  • June 2018
  • May 2018
  • March 2018
  • February 2018
  • January 2018

Recent Comments

  • Mihai on GESTIONAREA FURNIZORILOR SI SINDROMUL BROASTEI FIERTE
  • Simona Stanescu on Bungee Jumping, spiritul de turma si buyer-ul
  • Robert Hutanu on Bungee Jumping, spiritul de turma si buyer-ul
  • Kasper Cristian on GESTIONAREA FURNIZORILOR SI SINDROMUL BROASTEI FIERTE

© 2018 Procurement Data, All Rights Reserved.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Cookie settingsACCEPT
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT