3 MITURI DESPRE BUYERI si SFATURI PENTRU VREMURI TULBURI
Traim vremuri complicate, necunoscutul este ceea ce ne domina acum toate gandurile si preocuparile. Panica vine tot din necunoscut si din instinctul de aparare care ii face pe multi sa actioneze mai putin logic. Cred ca este momentul in care ar trebui sa lasam in spate toate orgoliile, toate exagerarile si propriile tendinte de a critica ceea ce fac ceilalti si de a ne ingriji de sanatatea noastra si a celorlalti.
Aceasta este cu adevarat prioritatea noastra astazi.
Sigur, ne preocupa economia tarii noastre, economia globala din care si noi facem parte, dar daca nu suntem sanatosi oare aceasta economie mai conteaza?
Asadar, sa stam in casa, sa ne documentam din surse oficiale, sa ascultam ceea ce ne spun autoritatile si pe langa toate activitatile pe care le facem in interior sa gasim un pic de timp – din care acum avem din plin – sa ne aplecam asupra jobului pe care il facem in fiecare zi.
Am sa scriu astazi despre cateva mituri legate de procurement, de purchasing, de achizitii sau cum vreti voi sa le spuneti. Hai sa vedem impreuna in aceasta perioada de criza mondiala si de viitoare recesiune cum putem sa fim adaptabili si flexibili pentru ca doar asa vom putea sa depasim momentul.
- Buyerii, departamentele de procurement sunt interesate doar de costuri.
Multe organizatii cred in continuare ca singura functie a achizitiilor este de a controla costurile. Tot ce fac buyerii este sa se ocupe de comenzi si sa gestioneze livrarile la timp, la pretul corect. Cand vine vorba de luarea deciziilor strategice, achizitiile nu au nicio expertiza si nu pot contribui la acestea. Ei bine, a sosit si momentul in care organizatiile care inca mai credeau acest lucru, sa isi schimbe perceptia. Achizitiile pot contribui si la strategie.
- Produse si servicii achizitionate din surse low-cost.
Este timpul sa depasim ancora surselor de achizitie low-cost. Furnizarea de bunuri din tari cu costuri scazute poate fi uneori contraproductiva. Pentru o valoare totala mica a economiilor realizate, reputatia companiei care achizitioneaza se poate confrunta cu consecinte masive. Daca cumparati un produs sau un serviciu dintr-o tara cu costuri reduse, ar putea exista posibilitatea aparitiei litigiilor. Cum? Daca costul de productie este mai mic decat media, costul efortului de productie este de asemenea ieftin, ceea ce poate insemna ca in lantul de aprovizionare sa existe practici neetice. Nu cred ca acum este momentul sa ajungeti la litigii pentru rezolvarea unor situatii in aprovizionare. In aceasta perioada, pe cat posibil bazati-va pe achizitii locale, acolo unde credeti ca business-ul permite acest lucru. In acest fel ajutam propria economie si cu siguranta vom da nastere unui parteneriat valoros si de durata pentru viitor.
- Buyerii trebuie sa aibe calitatile si abilitatile unui negociator foarte dur.
O cerinta tipica pentru resursele umane care cauta profesionisti in domeniul achizitiilor este analiza si negocierea „hardcore”. In realitate acestia ar trebui sa poata selecta „cel mai bun pret” fara niciun compromis in ceea ce priveste calitatea. Acesta ar trebui sa fie bun in comunicare pentru a dezvolta relatii cu furnizorii pe termen lung si sa fie si un pasionat de tehnologie pentru ca poate scuti foarte mult timp in gasirea celor mai bune solutii si in a detine cotrolul asupra achizitiilor pe care le are de facut.
In incheiere cred ca pot sa va mai spun sa va concentrati doar pe ceea ce este cu adevarat important de achizitionat, sa incercati sa sprijiniti economia locala, sa lucrati de acasa si sa va mentineti un tonus ridicat pentru ca impreuna si „Cu mainile curate” – vorba lui Sergiu Nicolaescu – 🙂 vom reusi sa iesim din acest impas.
Stay safe si spor la treaba!
Lasa un comentariu