Cine nu isi doreste sa fie cel mai bun in ceea ce face?
Nu stiu daca tine, sau nu tine, de „ego-ul profesional”, nu stiu daca este bine ca exista, sau nu exista, acest ego. Ce stiu cu siguranta este ca atunci cand pui pasiune, suflet, in ceea ce faci, aceasta dorinta de a fi cel mai bun apare in mod firesc. Eu mi-am dorit mereu sa fiu cea mai buna in ceea ce fac si tot timpul am cautat sa invat, sa-mi imbunatatesc cunostintele si m-am straduit sa aflu cat mai multe despre activitatea mea.
Daca si voi faceti parte din aceeasi categorie ca si mine, inseamna ca acest mesaj este pentru voi. Daca nu…..e simplu: nu mergeti mai departe cu lectura 🙂
Daca daaa, va las acum mai jos 5 obiceiuri bune care va vor fi de ajutor. Pe restul de 5 le voi trece in partea a II a si o sa va rog sa ramaneti prin apropiere pentru a le citi si pe acestea.
- EVALUAREA FURNIZORILOR POTENTIALI
Abilitatea de a evalua este o abilitate cruciala. Inainte de a semna un contract sau de a trimite un bon de comanda catre un furnizor trebuie sa-l analizati cu atentie, sa-l evaluati: pret, calitate,capacitate de livrare, transparenta in aprovizionare, in productie si multe altele.
- INTALNIREA CU POTENTIALII FURNIZORI
Pentru a selecta furnizorii, trebuie sa te intalnesti personal cu ei pentru a afla cat mai multe despre produsele si serviciile lor, lucruri care nu pot fi trecute intotdeauna in detaliu in documentele scrise pe care le primesti de la ei.
- VIZITA LA SEDIUL FURNIZORULUI
Ca un bun profesionist ce esti vei vizita sediul furnziorului pentru a intelege cat mai bine ceea ce produce sau vinde acesta, cum depoziteaza si cum transporta marfa. Esti responsabil pentru introducerea noului furnizor in baza de date, prin diferite evaluari si este bine sa vezi cu ochii tai realitatea.
- RAMAI LA CURENT CU TOT CEEA CE APARE NOU
Incearca sa tii pasul cu noutatile care apar in domeniul achizitiilor, in piata, in industria in care activezi si selecteaza ceea ce iti este de folos. Citeste publicatiile din zona financiara, de business, din diverse domenii de activiate, blog-uri. Participa la evenimente gratuite sau platite in care vei afla noutati despre produse sau servicii pentru a afla ceea ce influenteza preturile sau productia.
- PRETURILE
Pentru fiecare achizitie, vei fi responsabil de analizarea propunerilor comerciale inainte de a incerca o negociere a pretului. Ai grija sa fii informat cu fluctuatia preturilor, precum si cu politica de preturi a furnizorilor vizati de tine pentru a avea o negociere realista a acestora atunci cand va fi cazul.
- NEGOCIEREA CONTRACTULUI
Esti bun la negocieri? Daca nu ai foarte bine dezvoltata aceasta abilitate ar fi bine sa faci un curs unde vei putea exersa in roll-play-uri cum sa negociezi. Incearca sa-ti insotesti colegii mai experimentati la negocierile conduse de ei pentru a putea sa-ti imbunatatesti propriul stil. Va trebui să negociezi un contract fara a compromite calitatea, dar nici cantitatea achizitiei. In plus, un contract bine negociat ofera companiei tale avantajul in fata propriei concurente din piata prin economiile pe care le vei face cu achizitiile de care te ocupi.
- COLABORAREA CU FURNIZORII
In calitate de buyer esti responsabil si pentru un flux de achizitii constant. Este bine sa ai un raport de colaborare cu furnizorii astfel incat livrarea produselor sa fie intotdeauna lina. Daca stilul tau de lucru este unul individualist ar trebui sa faci o schimbare pentru ca procesul de achizitie trebuie sa fie unul de tipul win-win.
- COLABORAREA „INHOUSE”
Inceearca sa stabilesti un bun raport de colaborare in interiorul companiei tale. Clientul intern sau beneficiarul intern, cum vrei tu sa il numesti, este prima ta prioritate. Ca sa poti intelege ce si cum ai de facut cu furnizorii trebuie sa te asiguri ca ai inteles exact ce se asteapta de la tine in interiorul companiei. Asadar, a castiga increderea clientului intern este o preocupare importanta pe care o vei avea in mod constant. Cu cat vei fi pregatit mai bine din interior, cu atat vei putea achizitiona mai eficient si vei avea mai clar in minte cum sa-ti abordezi furnizorii.
- FOLLOW UP
Ai semnat contractul sau ai lansat comanda, dar treaba ta nu s-a terminat aici. Dupa semnarea contractului, va trebui sa fii atent la furnizori daca indeplinesc conditiile convenite. Trebuie sa dai dovada de diplomatie. Mentinerea contractului la standardele initiale inseamna follow up permanent. In acelasi timp daca urmarirea contractului si implicit a performantei furnizorului este constanta vei putea actiona mai rapid si mai eficient in cazul in care va fi nevoie de ajustarea clauzelor conform conditiilor de piata predominante, daca acestea se schimba, iar serviciile contractate vor indeplini permanent cerintele business-ului la cel mai bun nivel.
- COMUNICAREA PERMANENTA CU FURNIZORII
Este important sa le comunici furnizorilor ce anume nu functioneaza conform asteptarilor tale si stiu ca faci acest lucru pentru ca toti suntem tentati sa ridicam „red flag” atunci cand ceva nu merge tocmai struna. Dar, te rog, sa comunici furnizorului si atunci cand performeaza la standardul cerut. Si tu esti mai motivat atunci cand cineva apreciaza munca ta si spune acest lucru cu voce tare, nu-i asa?
Sper ca am reusit sa-ti dau cateva informatii care sa te ajute sa fii un buyer profesionist. Ceea ce trebuie sa tii cont este ca, in orice moment, ar trebui sa fii intreprinzator si pasionat de ceea ce faci.
Spor la treaba!